Omlet z szynką i cukinią

Omlet z szynką i cukinią

Składniki:

2 jajka

2 łyżki mleka 2%

2 plasterki chudej szynki

½ cukinii

1 łyżeczka oleju rzepakowego

Sól i pieprz do smaku

Wykonanie:

Szynkę i cukinię pokrój w kostkę. Do miski wybij jaja, dodać mleko, dopraw solą i pieprzem, ubij trzepaczką na puszystą masę. Cukinię lekko podsmaż na rozgrzanym oleju, następnie wylej na patelnię masę jajeczną, po 15 s całość szybko wymieszaj, na środek wyłóż szynkę. Kiedy omlet zacznie się ścinać, złóż go na pół, chwilę podsmaż i wyłóż na talerz. Podawaj z sezonowymi warzywami i ulubionym pieczywem.

 

Średnia wartość odżywcza całej porcji bez proponowanych dodatków:% realizacji dziennego zapotrzebowania na składniki pokarmowe mężczyzny w wieku 67 lat*% realizacji dziennego zapotrzebowania na składniki pokarmowe kobiety w wieku 76 lat*
Wartość energetyczna [kcal]337,01619
Tłuszcz [g]25,33644
Węglowodany [g]5,322
Błonnik [g]1,055
Białko [g]23,72936
Witamina A [µg]365,04152
Witamina D [µg]2,31515
Witamina E [g]2,42430
Witamina C [g]9,21012
Tiamina (wit. B1) [g]0,433339
Ryboflawina (wit. B2) [g]0,816274
Niacyna [g]2,531618
Witamina B6 [g]0,372225
Foliany [µg]131,83329
Witamina B12 [µg]2,29292
Sód [g]592,04649
Wapń [g]9788
Żelazo [g]3,43434
Cynk [g]3,192940
Jod [µg]14,71010

*wg norm IŻŻ 2017; Energia: 2150 kcal (67-letni mężczyzna, niska aktywność fizyczna), 1750 kcal (76-letnia kobieta, niska aktywność fizyczna); kolejno % energii z tłuszczu, węglowodanów, białka: 30%, 55%, 15%; normy AI: witamina D, E, sód, jod; normy RDA – składniki pozostałe; nie uwzględniono dosalania potraw.

INNE POLECANE PRZEPISY

luctus ante. porta. mi, amet, Nullam ut ut venenatis, id in ut